Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwe projecten



Ik vind het altijd heeeerlijk om weer aan nieuwe projecten te mogen beginnen. Als ik en de opdrachtgever de deadline en het tarief dan zijn overeengekomen, de briefing ligt klaar en ik weet wat mij te doen staat in mijn planning, dan heb ik altijd even zo'n kriebel in mijn buik. Alsof je weer op de eerste dag na de zomervakantie de klas inloopt, zoiets. Een beetje gezonde spanning voordat ik een letter op papier zet, helpt mij om mooie teksten te componeren.

Op dit moment ben ik met drie nieuwe projecten bezig. Natuurlijk kan ik nog niet zeggen met welke, omdat het allemaal nog in de kinderschoenen staat. Maar het zijn drie nieuwe uitdagingen. En hoe pak je die het beste aan? Juist, door te plannen en door het maken van To Do-lijstjes.

Ik geloof namelijk in het principe 'wie schrijft, die blijft' daarom gebruik ik graag een kladblok of mijn agenda om mijn dagelijkse planning op te kunnen schrijven. Dat is niet alleen handig om te weten wat je wil of moet doen, maar ook handig om het overzicht te houden bij grote klussen. Ik weet de deadlines van de projecten en op die manier plan ik zo alles in. En ja, stiekem probeer ik dan wel of ik een dag of twee voor de deadline alles heb ingepland. Zo hou ik namelijk een uitloopdag (of twee) over, voor het geval dat.

Ik ben echt een papier mens, dus ik maak mijn lijstjes en planningen het liefst in een schrift. Maar je kan deze lijsten natuurlijk gewoon in je telefoon, computer of iPad maken. Net wat je het handigst vindt. De planning voor deze week is klaar, maar biedt uiteraard wat speelruimte voor een spoedklusje of een spontaan coachingsmoment.

De komende dagen ben ik wel even zoet met deze projecten. Ik heb er zin in! Uiteraard ben ik gewoon beschikbaar per e-mail voor een offerte, vragen en andere informatie omtrent schrijfopdrachten en coaching. Want ik maak altijd tijd om mijn e-mail te checken.

Tot snel!

Reacties